• RSS

05 September 2012

Aidilfitri

Assalamualaikum wbt..

Bagi saya, ilmu dan emosi memainkan peranan penting bagi penulis blog. Apabila seseorang itu mempunyai banyak ilmu maka dia akan rajin untuk menulis. Begitu juga emosi. Apabila sedang marah, gembira, sedih, kecewa maka, semangat untuk menulis membuak-buak. Kesemuanya adalah untuk perkongsian. Blog adalah tempat untuk berkongsi. Sebuah diari versi sopan. Bersifat peribadi dan umum. Rugi jika dirahsiakan tetapi baik untuk ketahuan umum. Dalam tempoh masa dari entri Ramadhan dan Aidilfitri ini, saya kekurangan  kedua-duanya. Ya. Saya membaca, menonton dan mendengar, tapi tidak terlalu berilmu. Emosi juga biasa-biasa.

Aidilfitri.
Apa yang ada dengan aidilfitri? ada orang kata aidilfitri ni untuk budak-budak sahaja. Tapi sebenarnya inilah hari kemenangan untuk kita. Kemenangan setelah sebulan kita mampu berpuasa, hanyut dengan ibadah dan membuatkan syaitan dan iblis menangis. Ramadhan melatih kita dari menurut hawa nafsu dan rajin beribadah.  Apabila Ramadhan berlalu, nilai istiqamah kita pula diuji.
Hari raya tahun ini, disambut seadanya. Saya tenggelam dengan keletihan hingga tak terasa sangat kemeriahan suasana hari raya. Hari Raya di Johor memang sangat sibuk! :)

Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin buat semua.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...