• RSS

26 November 2011

Aduh! Jiwa Kacau..(1)



Dina: kak, saya nak bagitahu something. Tapi akak janji jangan bagitahu orang lain ye.

Aida: Ye apa dia sayang? Insya Allah akak tak bagitahu anyone pun.

Dina: saya… saya… (tergagap-gagap sambil menunduk malu..)

Aida: adeyh berat nanang budak nih.. cakap je la.. ada masalah hati ke? ( Aida menembak)

Dina: eh akak! Mana akak tahu? Terer la akak ni..

Aida: well you know me! Huhu semut dalam gula pun akak tahu yang mana jantan yang mana betina, inikan lagi tengok muka awak ni.. J

Dina: tipulah akak boleh tahu jantina semut kan..

Aida: hehe.. ok back to your topic! kenapa ni dik? Ce citer…

Dina: entah la kak.. dua tiga menjak ni, saya susah betul nak jaga hati.

Aida: jaga hati macam mana tu?

Dina: jaga hati sebagai seorang perempuan.. lebih tepat lagi as a muslimah.

Aida: kenapa? Ada yang mengusik hati awak ke?

Dina: entah la.. kalau saya bagitahu nanti akak jangan ketawa pula ye..

Aida: hihihihi…

Dina: ha tengok tu.. (tangannya pantas mahu mencubit. Tapi pantas ditepis Aida. Berkejaranlah mereka mengelilingi tasik itu..)

Insya Allah..Bersambung..   

nota:
1. waktu kita sakit adalah masa yang paling banyak untuk kita bersama dengan diri sendiri. Dan masa itulah kebiasaannya Allah mengilhamkan sesuatu untuk saya tulis. Alhamdulillah mood untuk menulis sudah kembali. Hadiah maal hijrah barangkali? :)    

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...