• RSS

07 May 2012

Kutemu Cinta-Nya


“Orangnya yang duduk di sebelah kiri dan bertudung coklat.”
Muka Farid berkerut-kerut melihat seorang wanita yang bertudung coklat dan berjubah kelabu. Badannya agak gempal dan wajahnya agak gelap. Hidungnya tidak mancung, boleh dikatakan sama rata dengan pipinya yang agak tembam.
“Tidak mungkin ibu memilih orang yang seperti ini untuk aku. Orang macam ini bukan jenis yang aku minat,” Farid berkata dalam hatinya.

Di babak awal, Farid seorang yang biasa-biasa. Solatnya jarang-jarang dibuat. Makan dan minumnya juga penuh syubhah. Dia juga mementingkan kecantikan rupa paras dalam menilai calon perempuan untuk dijadikan isterinya. 

Namun, novel ini bukanlah hanya sarat dengan cinta, cinta dan CINTA. Bukan juga hanya kisah penghijrahan seorang jahil kepada alim. Tetapi di dalamnya juga ada terkandung pelbagai ilmu mengenai ilmu perubatan Islam tidak hairanlah kerana penulisnya memang seorang doktor. Pasti doktor ini punyai pengetahuan yang luas dalam bidang perubatan moden, tradisional dan Islam. Sempat juga dimasukkan beberapa konflik seseorang itu dalam mengamalkan ilmu persilatan yang boleh menjadikan dirinya kebal dan tidak lut dimakan senjata. 

Insya Allah, bermafaat! Selamat membaca..:)



Tajuk: Kutemu Cinta-Nya
Penulis: Dr Farhan Hadi Mohd Taib
Penerbit: Telaga Biru Sdn Bhd
Harga: Sem. Malaysia RM23.00
Bilangan muka surat: 296

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...